Personal Dataالبيانات الشخصية
NameAbeer M. Mahdi Al-shammariعبير محمد مهدي الشمري     الاسم
NationalityIraqiالعراقيةالجنسية
Place of birthRepublic of Iraq – holy kerbala cityجمهورية العراق – محافظة كربلاء المقدسةمكان الميلاد
Date of birth7 – 10 – 19817 – 10 – 1981تاريخ الميلاد
Social SituationMarriedمتزوجالحالة الاجتماعية
ResidenceRepublic of Iraq – holy kerbala cityجمهورية العراق – محافظة كربلاء المقدسةمقر الاقامة
Mobile07801120675 – 0771117482307801120675 – 07711174823جوال
E – mailLordandcastle @gmail.comLordandcastle @gmail.comالبريد الالكتروني
Qualificationالمؤهلات العلمية
UniversityKerbalaكربلاءالجامعة
College and departmentManagement and Economic – business administrationالادارة والاقتصاد – ادارة الاعمالالكلية والقسم
General SpecializationPhd. of business administrationدكتوراه في علوم ادارة الاعمالالتخصص العام
Pure SpecializationMarketing Managementادارة التسويقالتخصص الدقيق
Year of Graduation20192019سنة التخرج
Experiences and scientific researchالخبرات والابحاث العلمية
1 – Holds Certificate of English Language proficiency (TOEFL) 2 – Holds the certificate of safety of the Arabic language3 – H olds the certificate of e-government techniques4 – Holds a certificate of methods of teaching university5 – Participation in the course (middle management and development of leadership skills), which was established at Mustansiriya University and ranked first in 20086 – Participation in the course (developing the skills of workers in departments and administrative divisions), which was held at Mustansiriya University in 20097 – Publication of the research entitled (Marketing relations and its impact in achieving competitive advantage) within the proceedings of the first scientific conference at the University of Qadisiyah8 – Publication of the research (Effect of marketing research on the characteristics of effective marketing strategy) in the Journal of Faculty of Management and Economics – Karbala University 20139 – Publication of the research (design of the cover and its effect in making consumer purchasing decision) in the Iraqi Journal of Administrative Sciences in 201610 – Publication of the research (the impact of resistance to change in the leading trend) in the Journal of the Faculty of Management and Economics in 201611 – Published the research (organizational commitment and its impact in building the reputation of the Organization) in the Journal of the University of Karbala scientific in 201712 – The publication of the research titled “Internal Marketing and its Effect in Enhancing the Quality of Service” was published in the Journal of Al-Bayt University (Peace be upon them) in 201913 – Publication of the research entitled “Knowledge management practices and their impact on enhancing the quality of service” in the Journal of Al-Bayt University (peace be upon them) in 201914 – Publication of the research entitled ” The role of customer relationship management in achievingstrategic awareness through the mediating role of competitive priorities “ in the journal Elementary Education Online in 202115 – Publication of the research entitled ” The role of the advertising message strategy in the buying decisionprocess through the mediating role of content marketing and word of mouth marketing “ At an international conference in the Republic of Iran in 2021 . 16 – – Co-authoring of two books in the field of Marketing Management and Human Resources Management in 2021, the first book entitled “Modern Concepts in Business Administration – Focusing on Marketing Management” and the second book entitled “Human Resources Management in Modern Organizations”.1 – حاصل على شهادة كفاءة اللغة الانكليزية ( توفل )

2 – حاصل على شهادة سلامة اللغة العربية

3 – حاصل على شهادة تقنيات الحكومة الالكترونية

4 – حاصل على شهادة طرائق واساليب التدريس الجامعي

5 – المشاركة في دورة ( الادارة الوسطى وتطوير المهارات القيادية ) والتي اقيمت في الجامعة المستنصرية والحصول على المرتبة الاولى عام 2008

6 – المشاركة في دورة ( تطوير مهارات العاملين في الاقسام والشعب الادارية ) والتي اقيمت في الجامعة المستنصرية عام 2009

7 – نشر البحث الموسوم ( التسويق بالعلاقات واثره في تحقيق الميزة التنافسية ) ضمن وقائع المؤتمر العلمي الاول في جامعة القادسية

8 – نشر البحث الموسوم ( اثر بحوث التسويق في خصائص الاستراتيجية التسويقية الفاعلة ) في مجلة كلية الادارة والاقتصاد – جامعة كربلاء 2013

9 – نشر البحث الموسوم ( تصميم الغلاف واثره في اتخاذ قرار الشراء لدى المستهلك ) في المجلة العراقية للعلوم الادارية  عام 2016

10 – نشر البحث الموسوم ( اثر مقاومة التغيير في التوجه الريادي ) في مجلة كلية الادارة والاقتصاد عام 2016

11 – نشر البحث الموسوم ( الالتزام التنظيمي واثره في بناء سمعة المنظمة ) في مجلة جامعة كربلاء العلمية عام  2017

12 – نشر البحث الموسوم ( التسويق الداخلي واثره في تعزيز جودة الخدمة ) في مجلة جامعة آل البيت ( عليهم السلام ) عام 2019

13 – نشر البحث الموسوم ( ممارسات ادارة المعرفة واثرها في تعزيز جودة الخدمة ) في مجلة جامعة آل البيت ( عليهم السلام ) عام 2019

14 – نشر البحث الموسوم ( دور إدارة علاقات الزبون في تحقيق الوعي الاستراتيجي من خلال الدور الوسيط للأسبقيات التنافسية ) في مجلة

عام 2021Elementary Education Online

15 – نشر البحث الموسوم ( دور استراتيجية الرسالة الاعلانية في عملية اتخاذ قرار الشراء من خلال الدور الوسيط لتسويق المحتوى وتسويق الكلمة المنطوقة ) في مؤتمر عالمي في

جمهورية ايران عام 2021

 

16 – تأليف مشترك لكتابين في تخصص إدارة التسويق وإدارة الموارد البشرية عام 2021 ، الكتاب الأول بعنوان ” مفاهيم حديثة في إدارة الاعمال – بالتركيز على إدارة التسويق ” والكتاب الثاني بعنوان ” إدارة الموارد البشرية في المنظمات الحديثة ” .