How to Prepare for Events and Celebrations
The success of an event depends primarily on how to prepare and prepare in advance for it. The basic steps for preparing an event or party are as follows:
1. Determine the people who will be invited to the event and make a list of these names.
2. Determine the means by which people will be invited.
3. Determine the appropriate date and place.
4. Determine the budget for this event.
5. Determine the foods that will be eaten during the event.
6. Determine the activities that will be practiced during the event and determine the decorations for the event.
7. Determine the means of recording the event, whether by photography or video.
How to deal with others at various parties and events
No matter how different the occasions or parties are, whether formal or informal, the person must follow the following steps when dealing with the latter and when managing the dialogue with them in order to achieve social attraction between him and the individuals he meets. The most important of these steps:
A- Flexibility: Flexibility, neutrality and impartiality are synonymous words that appear clearly in our dealings and relationships in the family and work environment, and bias is required and an urgent need in the right and accomplishing work and managing it or for a subject when its positives outweigh its negatives.
B- Humility: Humility means knowing the limits of your ability and position and not being arrogant towards those around you and always making the good word part of your linguistic dictionary whose terms you use in your dialogue with others.
C- Patience and perseverance: If there are people who besiege you with fallacies, you must be patient, persevere and try every time you fail when dealing with them in order to reach a result that satisfies you.
D- Expand the horizon: Do not be fanatical about your opinion, but be prepared to change it or abandon it if necessary. Do not accept anything as a final and inevitable result, but rather be open to discussion and change. Learn how to oppose and how to support at the expense of the situation.
E- Rationality: Do not submit to personal feelings. There must be acceptable explanations and excuses for every action a person takes towards others.
F- Objectivity: This means that you criticize yourself before criticizing others, and here we mean positive criticism, not one based on personal interests.
([1]) د. الهام خضير عباس ، م.م . داوود سليمان القائدي ، أصول التعامل واثره على رضا السياح – دراسة ميدانية لعينة من فنادق إقليم كوردستان العراق – ، مجلة الإدارة والاقتصاد ، العدد 82، 2010،ص 203. هذا ويشكل اصول التعامل من العوامل المهمة في جذب السياح الى المنشآت السياحية والى كسبهم روادا دائميين واقناع غيرهم من الاصدقاء والأقرباء لزيارة تلك المنشأة السياحية سيما وان بعض الضيوف يدفهم القدوم والحجز في فنداق دون غيرها بسبب التعامل اللطيف ن والمعاملة الحسنة من قبل الموظفين في الأقسام الامامية التي تلتقي وجها لوجه مع الضيوف ، وتعتبر اصول التعامل مجموعة من القواعد التي يجب ان يراعيها الفرد رجلا كان او إمرأة في علاقته مع اعضاء المجتمع في مختلف المناسبات والواجبات التي يجب ان يقوم بها نحو اسرته واقاربه واصدقائه وزملائه ورؤسائه ، وأصول الضيافة وقواعد التعارف والتقديم والتدخين والمحادثات الهاتفية والانتظار في الصف والمحافظة على المواعيد وآداب قيادة السيارة والسير في الطريق وأصول التعامل بين الجنسين ومسايرة التطور الاجتماعي العالمي تدريجيا كلها من الامور المهمة والمؤثرة في عملية الجذب السياحي . للتفصيل والزيادة في هذا الشأن انظر : الهام خضير ن داوود سلمان ، مصدر سابق ، ص 214.
([2]) د. الهام اخضير عباس ، د. طلال ناظم علوان ، الارشاد السياحي ، ط1 ، مطابع العراق ، وزارة التربية ، بغداد ، العراق ، 2015 ، ص 98.