Personal Data البيانات الشخصية
Name Abeer M. Mahdi Al-shammari عبير محمد مهدي الشمري      الاسم
Nationality Iraqi العراقية الجنسية
Place of birth Republic of Iraq – holy kerbala city جمهورية العراق – محافظة كربلاء المقدسة مكان الميلاد
Date of birth 7 – 10 – 1981 7 – 10 – 1981 تاريخ الميلاد
Social Situation Married متزوج الحالة الاجتماعية
Residence Republic of Iraq – holy kerbala city جمهورية العراق – محافظة كربلاء المقدسة مقر الاقامة
Mobile 07801120675 – 07711174823 07801120675 – 07711174823 جوال
E – mail Lordandcastle @gmail.com Lordandcastle @gmail.com البريد الالكتروني
Qualification المؤهلات العلمية
University Kerbala كربلاء الجامعة
College and department Management and Economic – business administration الادارة والاقتصاد – ادارة الاعمال الكلية والقسم
General Specialization Phd. of business administration دكتوراه في علوم ادارة الاعمال التخصص العام
Pure Specialization Marketing Management ادارة التسويق التخصص الدقيق
Year of Graduation 2019 2019 سنة التخرج
Experiences and scientific research الخبرات والابحاث العلمية
1 – Holds Certificate of English Language proficiency (TOEFL) 2 – Holds the certificate of safety of the Arabic language3 – H olds the certificate of e-government techniques4 – Holds a certificate of methods of teaching university5 – Participation in the course (middle management and development of leadership skills), which was established at Mustansiriya University and ranked first in 20086 – Participation in the course (developing the skills of workers in departments and administrative divisions), which was held at Mustansiriya University in 20097 – Publication of the research entitled (Marketing relations and its impact in achieving competitive advantage) within the proceedings of the first scientific conference at the University of Qadisiyah8 – Publication of the research (Effect of marketing research on the characteristics of effective marketing strategy) in the Journal of Faculty of Management and Economics – Karbala University 20139 – Publication of the research (design of the cover and its effect in making consumer purchasing decision) in the Iraqi Journal of Administrative Sciences in 201610 – Publication of the research (the impact of resistance to change in the leading trend) in the Journal of the Faculty of Management and Economics in 201611 – Published the research (organizational commitment and its impact in building the reputation of the Organization) in the Journal of the University of Karbala scientific in 201712 – The publication of the research titled “Internal Marketing and its Effect in Enhancing the Quality of Service” was published in the Journal of Al-Bayt University (Peace be upon them) in 201913 – Publication of the research entitled “Knowledge management practices and their impact on enhancing the quality of service” in the Journal of Al-Bayt University (peace be upon them) in 201914 – Publication of the research entitled ” The role of customer relationship management in achievingstrategic awareness through the mediating role of competitive priorities “ in the journal Elementary Education Online in 202115 – Publication of the research entitled ” The role of the advertising message strategy in the buying decisionprocess through the mediating role of content marketing and word of mouth marketing “ At an international conference in the Republic of Iran in 2021 . 16 – – Co-authoring of two books in the field of Marketing Management and Human Resources Management in 2021, the first book entitled “Modern Concepts in Business Administration – Focusing on Marketing Management” and the second book entitled “Human Resources Management in Modern Organizations”. 1 – حاصل على شهادة كفاءة اللغة الانكليزية ( توفل )

2 – حاصل على شهادة سلامة اللغة العربية

3 – حاصل على شهادة تقنيات الحكومة الالكترونية

4 – حاصل على شهادة طرائق واساليب التدريس الجامعي

5 – المشاركة في دورة ( الادارة الوسطى وتطوير المهارات القيادية ) والتي اقيمت في الجامعة المستنصرية والحصول على المرتبة الاولى عام 2008

6 – المشاركة في دورة ( تطوير مهارات العاملين في الاقسام والشعب الادارية ) والتي اقيمت في الجامعة المستنصرية عام 2009

7 – نشر البحث الموسوم ( التسويق بالعلاقات واثره في تحقيق الميزة التنافسية ) ضمن وقائع المؤتمر العلمي الاول في جامعة القادسية

8 – نشر البحث الموسوم ( اثر بحوث التسويق في خصائص الاستراتيجية التسويقية الفاعلة ) في مجلة كلية الادارة والاقتصاد – جامعة كربلاء 2013

9 – نشر البحث الموسوم ( تصميم الغلاف واثره في اتخاذ قرار الشراء لدى المستهلك ) في المجلة العراقية للعلوم الادارية  عام 2016

10 – نشر البحث الموسوم ( اثر مقاومة التغيير في التوجه الريادي ) في مجلة كلية الادارة والاقتصاد عام 2016

11 – نشر البحث الموسوم ( الالتزام التنظيمي واثره في بناء سمعة المنظمة ) في مجلة جامعة كربلاء العلمية عام  2017

12 – نشر البحث الموسوم ( التسويق الداخلي واثره في تعزيز جودة الخدمة ) في مجلة جامعة آل البيت ( عليهم السلام ) عام 2019

13 – نشر البحث الموسوم ( ممارسات ادارة المعرفة واثرها في تعزيز جودة الخدمة ) في مجلة جامعة آل البيت ( عليهم السلام ) عام 2019

14 – نشر البحث الموسوم ( دور إدارة علاقات الزبون في تحقيق الوعي الاستراتيجي من خلال الدور الوسيط للأسبقيات التنافسية ) في مجلة

عام 2021Elementary Education Online

15 – نشر البحث الموسوم ( دور استراتيجية الرسالة الاعلانية في عملية اتخاذ قرار الشراء من خلال الدور الوسيط لتسويق المحتوى وتسويق الكلمة المنطوقة ) في مؤتمر عالمي في

جمهورية ايران عام 2021

 

16 – تأليف مشترك لكتابين في تخصص إدارة التسويق وإدارة الموارد البشرية عام 2021 ، الكتاب الأول بعنوان ” مفاهيم حديثة في إدارة الاعمال – بالتركيز على إدارة التسويق ” والكتاب الثاني بعنوان ” إدارة الموارد البشرية في المنظمات الحديثة ” .